Translate

czwartek, 16 stycznia 2014

Dietetyczny schab

Dziś moja rodzinka zażyczyła sobie na obiad schab. Wiec muszę coś zrobić co i ja mogę zjeść:)

Ubity schab natarłam świeżym czosnkiem i przyprawiłam pieprzem i na 2h wylądował w lodówce. Następnie posolony trafił wraz z dwiema połówkami cebuli na patelnię (2 łyżki oleju). Po podsmażeniu i odsączeniu z oleju trafił wraz z cebulą do garnka i został zalany ciepłą wodą :) (aż go przykryło). Wrzuciłam mu lisic laurowy i ziele angielskie i gotował się do miękkości.


przygotowanie sosu na 3 porcje: po wyjęciu mięsa i cebuli z wywaru dodałam 2 łyżeczki musztardy, 2 łyżeczki jogurtu naturalnego. Ja zagęściłam sos otrębami żytnimi- 1 łyżeczka i 2 łyżeczki mielonego lnu (zawiera błonnik) nie zmienia smaku potraw. doprawić solą i pieprzem.


Len mielony wpływa korzystnie na pracę żołądka i regularną pracę jelit oraz ułatwia trawienie.
Błonnik- korzystnie wpływa na metabolizm tłuszczów w organizmie, prawidłową przemianę materii oraz powoduje uczucie sytości.

U mnie dziś z kaszą gryczaną i ćwikłą własnej roboty:)


Dietetycznie też może być smacznie:)

Smacznego:)

1 komentarz:

  1. Len mielony.... :) właśnie sobie zrobiłam ;)

    Zapraszam też do mnie ;)
    http://lauttin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń